سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفر به استانبول

صفحه خانگی پارسی یار درباره

مناطق توریستی شهر استانبول

منطقه فیدیک زاده:

این منطقه  نیز  بعد از  تقسیم  جزو مناطق توریستی استانبول  به  حساب می آید. در این  منطقه  مراکز  خرید  فراوان، رستورانها  و کافه تریاهای متعدد وجود دارد. که تا دیر وقت باز   هستند  و  می توانید  از  قدم زدن و خرید  در این منطقه  لذت ببرید. در این منطقه  تعداد هتل ها به اندازه منطقه  تقسیم نیست. هتل تایتانیک 5  ستاره  در ابتدای این  منطقه واقع شده  است.

محله شیشلی و نحوه رفتن به آن در آفر تور استانبول

این منطقه با  تکسیم  فاصله زیادی ندارد اما  مثل میدان تکسیم دسترسی راحت  به  همه چیز امکان پذیر  نیست. البته  اگر شهر  استانبول  رابشناسید از کوچه و پس کوچه ها  می توانید سرعتر به  مراکز خرید و رستورانهای تکسیم برسید  اما  برای مسافرین  معمولاٌ این کار راتوصیه نمی کنیم . این منطقه  بیشتر  مسکونی  است اما  هتلهای معروفی  مثل هتل 5  ستاره گراند جواهر نیز  در این منطقه قرار دارد.

بسفر:

قطعا  حتی اگر تنگه  بسفر را ندیده  باشید اسم آن را شنیده اید. این  تنگه  در  واقع  باریکه آبی است که  دریای سیاه را به دریای مرمره وصل می کند و قاره اروپا و آسیا را نیز از هم  جا می کند. طول این تنگه 30 کیلومتر و عرض آن متغییر  بین 700 تا3550 متر  است. اگر  در طول شب  با کشتی  این منطقه را بگردید   قطعاٌ از آن  لذت می برید  چون در  2  طرف آن بناهای تاریخی   استانبول مثل کاج چراهان  و دلمه باغچه  قراردارد که  با  نورپردازی زیبا در  تاریکی  شب واقعاٌ رویایی هستند.

خلیج طلایی:

این خلیج شیپوری شکل جزو بهترین اسکله های  طبیعی در دنیاست  که  قسمت آسیایی و اروپایی استانبول را نیز از  هم جدا می سازد در  اطراف این خلیج  پارک ها و رستورا ن های زیادی  وجود  دارد که میتوانید  هنگام  غروب آفتاب به  آنجا بروید و از تماشای غروب آفتاب و منظره بی نظیر  لذت ببرید.

محله بشیکتاش:

این منطقه در جنوب تنگه بسفر و در قسمت اروپایی استانبول واقع شده است . جزو محله های  قدیمی  و پر جمیعت استانبول می باشد. هتل 5  ستاره و معروف  چیراهان که  در کنار بسفر  واقع شده  و  جزو هتل های لوکس استانبول  به  شمار می آید در این منطقه واقع شده است. این هتل  قبلا کاخ چراهان  بوده  که امروزه  به  صورت هتل استفاده می گردد و بسیار دیدنی است.

محله سلطان احمد:

این محله جزو  قدیمی ترین  مناطق استانبول است  و اگر  دوست دارید به جاهای تاریخی  و دیدنی استانبول  نزدیک باشید  هتل  محل اقامت خود را در این منطقه انتخاب کنید. اسم این منطقه  از مسجد معروف  سلطان احمد  گرفته  شده است. چون  در  رنگ آمیزی داخلی این مسجد از رنگ  آبی کبود استفاده شده  به آن  مسجد  کبود نیز  گفته می شود.

محله لاللی:

جزو قدیمی ترین و شلوغ ترین  مناطق  شهر است. پر از مغازه ها و غذاخوریهای مختلف و هتل های ارزان قیمت است  به  دلیل ارزان  بودن هتل ها  در این منطقه بسیار  شلوغ است   اما برای اقامت خانواده ها توصیه نمی شود. کیفیت هتل ها  و  غذاخوری  ها  نیز  در  برخی  از  قسمتهای این  منطقه  به  شکل نامطلوبی پایین است.

با وجود این که ایرانی ها منطقه آکسارای رو خیلی خوب می شناسن، بیشتر ایرانی ها از لاللی دیگه مثل قبلش خرید نمی کنن.
یکی از دلایلش هم می تونه این باشه که با رقابت قیمت ها در تمام مناطق استانبول، قیمت های منطقه لالی دیگر آن قدر هم ارزان نیست!
به همین دلیل منطقه خرید لاللی بیشتر تبدیل به بازاری برای مسافرین روس و روس زبان شده که اکثرا برای خرید پوشاک گرم پوستی و چرم به این بازار می روند.
همینطور، مغازه های منطقه لاللی هم دیگر مغازه هایی که پوشاک ایرانی پسند می فروشند به مقدار گذشته ندارد و فروشندگان پوشاک چرم بیشتر این منطقه را پر کرده اند.
با همه این ها چندین مغازه قدیمی و جدید که ایرانی ها از آن ها خرید می کنند هنوز بازار لاللی را برای ایرانی ها گرم نگه داشتن.
اگر دوست دارید که تمام مناطق قدیمی بازاری رو دیده باشید و یا احتیاج به پوشاک چرمی با کیفیت و ارزان قیمت دارید، لاللی مکانی است که باید ببنید!
توجه داشته باشید که مثل بعضی دیگر از مناطق خرید استانبول، لاللی در شب آن قدر امن نیست و پیشنهاد می شود قبل از غروب برای خرید به این منطقه بروید.

محله آکسارای:

این منطقه چسبیده  به منطقه لا له لی   قرار دارد . در این منطقه  که  بافت  قدیمی دارد و پر از کوچه و پس کوچه نیز می باشد  هتل ها و مغازه های زیادی  واقع شده است. اغلب هتل ها 3  ستاره هستند . اگر  برای  خرید  به مغازه های این منطقه می روید چونه زدن را فراموش نکنید.

ی