سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفر به استانبول

صفحه خانگی پارسی یار درباره

برخی از خوردنی های استانبول

اتلی اکمک: اتلی اکمک از نان نازک و گوشت و مخلفات درست می شود و یکی از غذاهای معروف و خوشمزه مردم قونیه محسیوب می شود. طرز تهیه آن به این شکل است که گوشت چرخ کرده و گوجه و پیاز و فلفل را با ادویه های مخصوص مخلوط کرده و در نان نازکی می ریزند و بعد در تنور می گذارند تا خوب پخته شود. هر پرس این غذا معمولا بزرگ است و راحت می تواند چند نفر را سیر کند. قونیه ای ها این غذا را به عنوان یکی از بهترین غذاهای خود برای پذیرایی از مهمان های خاص درست می کنند و معمولا با آن سوپ هم سرو می کنند.

پشمک خوشمزه در تور استانبول ارزان


شاید با شنیدن این اسم کمی تعجب کردید اما پشمک یکی از شیرینی های اصلی شهر قونیه ترکیه است که مانند نوع ایرانی آن به شکل گلوله های بزرگ درست می شود.

فرن کباب: در ترکیه انواع مختلفی ار کباب سرو می شود که یک نوع آن فرن کباب است. فرن کباب را از گوشت تازه ی بره درست می کنند و آن را در فر می گذارند تا خوب طبخ شود. به اندازه ای که نه خام باشد و نه بسوزد. به محض گذاشتن این کباب در دهان می بینید که فورا آب می شود. و طعم بسیار لطیف و مطبوعی دارد. این کباب را در نوعی نان مخصوص ترکیه به نام پیده سرو می کنند.

شاید مواد آن کمی عجیب غریب دارد اما طعم خوبی دارد  و یک شیرینی خوب برای سوغاتی است.

شیرینی:

شیرینی و شکلات: قونیه به داشتن شیرینی و شکلات های خوب شهره است. یکی از شکلات های خوشمزه و معروف این شهر جزریه نام دارد و ترکیب عجیبی از آب هویج، شکر و فندق است و در روی آن پودر نارگیل می ریزند.