سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفر به استانبول

صفحه خانگی پارسی یار درباره

استانبول کارت چه مزایایی دارد؟

اول این که استانبول کارت چیست؟

استانبول کارت در استانبول را می توان با کارت های اعتباری مترو و بی آر تی ها در تهران مقایسه کرد که برای صرفه جویی در وقت ، بودجه و مناسب رفت و آمد و گردشگری در استانبول مورد استفاده عموم و یا گردشگران و همچنین که افرادی که اقامت بلند مدت در ترکیه را انتخاب می کنند قرار می گیرد.در نظر داشته باشید که هزینه تردد و رفت و آمد در سطح شهر در ترکیه و به خصوص شهر استانبول حتی برای افرادی که اقامت کوتاه مدت در ترکیه را انتخاب نموده اند بسیار بالا می باشد به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند که به جای استفاده از تاکسی و یا خودروهای شخصی از وسایط حمل و نقل عمومی در ترکیه استفاده نمایند زیرا که هم هزینه ها را بسیار پایین تر می آورد و هم بسیاری از شهرهای ترکیه و به خصوص کلانشهر استانبول سیستم حمل و نقل عمومی بسیار گسترده ای در سطح شهر دارد که نیاز به استفاده از خودروهای شخصی را کاهش می دهد. یکی از بهترین موارد در این بین استانبول کارت می باشد که شما با هزینه پایین می توانید برای استفاده از مترو، اتوبوس، متروبوس و … از آن استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که استانبول کارت را شما فقط در استانبول و حومه آن می توانید استفاده کنید و در شهرهای دیگر بایستی کارت های مربوط به آن شهرها را تهیه نمایید. در این مقاله قصد داریم اطلاعات مفصلی و مفیدی را در مورد محل خرید استانبول کارت (در شهر یا فرودگاه ها) برای شما ارائه کنیم؟ چگونه می توان استانبول کارت را بدون هیچ گونه راهنمایی خریداری کرد؟ چگونه استانبول کارت را بارگیری کنیم؟ کرایه سفر چگونه است؟ چند نفر می توانند از آن استفاده کنند؟ آیا هر فرد به استانبول کارت جدا احتیاج دارد؟ آیا پاس ماهانه وجود دارد؟ و … .

از کجا استانبول کارت بخریم؟

 

اگر قصد دارید به زودی به تور استانبول قیمت سفر کنید یا تازه وارد یکی از فرودگاه های استانبول شده اید و نمی دانید که از کجا می توانید نسبت به تهیه استانبول کارت اقدام کنیداین مطالب را مطالعه کنید. در بسیاری از موارد افرادی که به ترکیه سفر می کنند حتی در صورتی که به قصد سرمایه گذاری در ترکیه و یا خرید ملک در ترکیه باشد شما به استانبول کارت احتیاج خواهید داشت. بهتر است برای تردد وسایط حمل و نقل عمومی را انتخاب نمایند ولی بسیاری از افراد نمی دانند که از کجا می توانند نسبت به خرید آن اقدام نمایند. در نظر داشته باشید که شما گزینه دیگری مانند پرداخت پول نقد یا خرید بلیط (به جز برخی مسیرها) را نخواهید داشت.

میتوانید از فرودگاه آتاتورک بخرید:


فرودگاه آتاتورک دیگر برای پروازهای خارجی ترکیه فعالیت نمی کند. ولی در صورتی که برای پروازهای داخلی به این فرودگاه  رفتید از باجه های مربوطه می توانید نسبت به تهیه آن اقدام نمایید.

میتوانید از داخل شهر تهیه کنید:


تقریباً در هر ایستگاه مترو ، تراموا ، متروبوس و کشتی می توانید ماشین های خرید و بارگیری خودکار استانبول کارت را پیدا کنید. علاوه بر این ، شما همچنین می توانید در هر کیوسک یا فروشگاهی که در نزدیکی ایستگاه های مترو و یا اتوبوس قرار دارد خریداری کنید. شما فقط باید به دنبال علامت “istanbulkart” یا “اکبیل” باشید. اکبیل وسیله ای قدیمی است که در استانبول از آن استفاده می کردند. برخی از مردم هنوز هم دوست دارند آن را اکبیل بنامند.

قیمت استانبول کارت حدودا چقدر است؟

در صورتی که شما آن را از دستگاه بلیط خریداری کنید بایستی 10 TRL (لیر ترکیه) پرداخت نمایید. این دستگاه با 4 لیر ترکیه شارژ دارد.  بنابراین خود کارت در واقع 6 لیر ترکیه هزینه دارد. اگر از فروشگاه محلی خریداری کنید ، قیمت ممکن است تغییر کند. در حالی که برخی فروشگاه ها 10 لیر فقط برای خود کارت قیمت می دهند برخی دیگر هزینه اضافی را دریافت نمی کنند. پس شما باید چه کاری انجام دهید 1. شما فقط 20 لیر می دهید و می گویید “Istanbulkart lütfen”. لطفاً Lftfen. و روی آن یک کارت با 10 لیر دریافت می کنید.
از استانبول کارت میتوانید در کجاها استفاده کنید؟

شما می توانید از آن در اتوبوس ، اتوبوس دو طبقه ، تراموا نوستالژیک (در تقسیم) ، متروبوس ، تونل ، مترو ، تراموا ، اتوبوس کابلی ،اتوبوس های IDO (کشتی) ، خطوط شهری (کشتی) ، Turyol (سفر دریایی Bosphorus) ، دنتور (کروز Bosphorus) ، TCDD (راه آهن) و HAVABUS (که قبلاً با نام HAVATAS شناخته می شدند) استفاده نمایید.